Мозаїчно-шліфувальні машини по бетону: типи

Шліфування дає бетону додаткові експлуатаційні властивості. Виключення даної операції з процесу підготовки нових покриттів веде до розшарування поверхні. На старих поверхнях підлягає видаленню ослаблений карбонизированный поверхневий шар.

Обробка бетону є трудомістким процесом, що займає багато часу. Шліфувальна машина робить подібні роботи економічно ефективними, так і підлоги стають рівними, гладкими. Сучасні мозаїчно шліфувальні агрегати мають велику різноманітність модифікацій.

Зміст

  • 1 Призначення
  • 2 Які вони бувають?
    • 2.1 Ручні
    • 2.2 Самохідні
  • 3 Приклади
    • 3.1 Ручна GM — 122 («Сплитстоун»)
    • 3.2 Ручна GM — 245 («Сплитстоун»)
    • 3.3 Самохідна HTC 1500 ixt
  • 4 Технологія шліфування
  • 5 Висновок

Призначення

Мозаїчно шліфувальні машини забезпечують обробку будь-яких монолітних бетонних основ і покриттів з каменю, спеціальних (музичних) поверхонь. Їм під силу і попередня обробка поверхонь (усунення дефектів, напливів, вирівнювання в площину), і чистова обробка, в результаті якої підлога набуває достатню ступінь шорсткості для подальшого покриття клейовими (іншими) складами, і, звичайно, полірування поверхні армованого бетону (природних матеріалів). Також машини в цілях профілактики застосовуються для зняття покриттів з лаків, фарб.

Один агрегат зі змінними фрезами (кріплення «франкфурт») може виконати весь обсяг робіт. Метою шліфувальних впливів є відкриття пор в бетоні для ефективного подальшого проникнення грунтів, що забезпечує його тривалу експлуатацію. В результаті монолітні поверхні набувають естетичний вигляд, стають практичними (витримують важку техніку), водонепроникними і стійкими до хімічних речовин.

Які вони бувають?

Мозаїчно шліфувальні агрегати мають загальний принцип функціонування, проте, можуть значно відрізнятися конструкцією, комплектацією, функціональними можливостями. Основою таких машин є рама на коліщатах, траверси з інструментами, бак для води, редуктор. Привід (бензиновий, електричний) встановлений на амортизовану раму. Робочі інструменти у вигляді алмазних фрез (абразивних каменів) приводяться в рух двигуном.

У процесі роботи передбачений механізм опускання і рівномірного щільного притиску інструментів (у міру зношування) до поверхні. Швидкої їх заміни допомагає кріплення франкфурт. Електричні силові приводи призначені для роботи в закритих приміщеннях. Бензинові — більш потужні і повинні застосовуватися на відкритому повітрі. Розрізняють ручну і самохідну мозаїчно шліфувальну техніку.

Ручні

Мозаїчно-шліфувальна машина СО-101.

Ручну машину оператор легко пересуває по поверхні. Такі моделі застосовують на площах з невеликим обсягом робіт. В них використовуються як абразивні сегменти, так і алмазні фрези (у тому числі типу «франкфурт»), які в роботі обертаються назустріч один одному. Кількість траверсів в різних моделях може бути один і більше. Однотраверсные машини застосовують в умовах просторових обмежень.

Збільшення кількості траверсів різко піднімає продуктивність зразка техніки. Перевізний бак для води забезпечує змочування робочого ділянки в тих випадках, коли неможлива централізована подача рідини. Система амортизації дозволяє створювати рівномірне зусилля на кожен елемент інструменту, що сприяє плавній роботі і його рівномірному зносу. Захисний кожух закриває робочий інструмент і оброблювану ділянку.

Самохідні

На великих просторах бетонних покриттів без перешкод застосовуються самохідні агрегати на спеціальному шасі. Подібні зразки техніки характеризуються значною різноманітністю інженерних і конструкторських рішень. Вони оснащуються незалежним електричним або гідравлічним приводом провідних коліс, що забезпечує плавну зміну робочої швидкості руху від 1 до 10 м/хв. Дана особливість дозволяє мінімізувати кількість проходів машини по одному фрагменту поверхні і отримати необхідну якість чистоти. В залежності від моделі кількість робочих головок коливається від 2-х до 3-х.

Вони мають індивідуальний електропривод, можуть бути зняті і швидко встановлені (якщо на них «франкфурти») ручної шліфувальної машині. Підйомник інструменту електромеханічний або гідравлічний. Машини в робочому режимі підключають до водопровідної магістралі, хоча є і перевізний резервуар. Зношений інструмент для заміни опускається вниз і швидко замінюється новим завдяки кріплення конструкції «франкфурт». Машиною можна керувати дистанційно з пульта, хоча подібний комплекс максимально роботизирован і не вимагає втручання оператора.

Приклади

«Франкфурти» для мозаїчно-шліфувальних машин Сплитстоун.

Для обробки бетонних поверхонь використовуються різні моделі машин, проте, переважно застосовувати найбільш продуктивні і надійні ручні і самохідні агрегати. Так, наприклад, вироби підприємства «Сплитстоун» комплектуються високопродуктивними робочими інструментами на основі алмазу, в яких використано кріплення інструменту до траверсах за технологією «франкфурт». Конструкція дає можливість не тільки замінювати його без затримок, але і знижує перекоси фрез в процесі роботи. Використання перехідною планшайби дозволяє встановлювати «франкфурти» на агрегати, для яких вони не є «рідними». Завдяки зниженню рівня вібрації інструменту і захисту від ударних навантажень моделі агрегатів «Сплитстоун» забезпечують до п’яти разів більшу продуктивність.

Ручна GM — 122 («Сплитстоун»)

Серійну однотраверсную модель GМ-122 ефективно застосовувати на порівняно невеликих площах обробки бетону, де передбачаються обмеження на маневрування. В модель встановлений електричний двигун на 4 кВт. Смуга обробки становить 30,5 см, при цьому траверс обертається зі швидкістю 1100 об/хв. Нормативна продуктивність — шістдесят квадратних метрів за зміну (бетон марки М300, при глибині зняття матеріалу 1 мм). Маса виробу 120 кг в спорядженому стані.

Ручна GM — 245 («Сплитстоун»)

Більш потужне двухтраверсное виріб GМ-245 використовують при обробці великих площ з високим ступенем доступності і без значних перепадів рівня площини. В модель встановлений електричний двигун в двох варіантах — на 5,5 або 7,5 кВт. Смуга обробки становить 60 см, при цьому траверси обертаються зі швидкістю 1000 об/хв. Нормативна продуктивність — 100 (140) м2 за зміну (на бетоні М300, при глибині зняття матеріалу 1 мм). Маса виробу 175 кг у спорядженому стані.

Самохідна HTC 1500 ixt

Модель призначена для шліфування як невеликих, так і значних площ бетону. За зміну продуктивність (при досить безшумної роботи) становить до 30 м2. Смуга захоплення дорівнює 1450 мм. Машина може акуратно маневрувати, аж до розвороту на місці на 180 град. Функціональні можливості агрегату забезпечують 2 електричних двигуна потужністю 11 кВт, які живляться як від мережі, так і від вбудованої секції батарей. Висока енергетична автономність передбачає можливість доставки своїм ходом до місця завантаження (вивантаження). Оператор забезпечений ергономічним робочим місцем з органами управління на основі джойстиків. Вага виробу 1,9 т.

Технологія шліфування

Машинного шліфування підлягають міцні прикріплені до основи бетонні стяжки (від М150 до М300), висота яких більше 3 див. Перепад висот ямка – горбок повинен бути в межах 5 мм, Якщо це не дотримана, то слід підготувати поверхню. Попередню обробку роблять на п’ятий день після заливки стяжки. Остаточну шліфування здійснюють через 30 діб після заливки.

Процес шліфування бетону.

Абразивні інструменти працюють як у мокрому, так і в сухому середовищі. «Мокрий» процес передбачає безперервну подачу води в зону шліфування, що подовжує ресурс фрез і сегментів з великим абразивом, знижує утворення пилу. Разом з тим поверхню отримує ступінь гладкості як при поліруванні. «Сухий» процес супроводжується пилоутворенням. Однак, оператор після візуального контролю має можливість оперативно усувати недоліки.

Пил від робочої зони відводиться пилососом. Використовуються сегменти з напиленням алмазу. По завершенні робіт бетон готовий до фінішної обробки. Кількість проведених шліфувальних операцій (від 3 до 15) залежить від кінцевих вимог до якості поверхні. Для досягнення результату задіюються абразиви різної зернистості.

Глибина обробки може складати 5 — 7 мм. Перед початковою шліфуванням бетон обробляють упрочнителем, який закриває пори в матеріалі, а потім застосовують диски з зернистістю 40. Подальше шліфування дисками з напиленням алмазу зернистістю 400 підвищує здатність поверхні витримувати значні навантаження. Прискорену зміну робочих дисків полегшує кріплення «франкфурт».

Така поверхня вже готова до завершального полімерному покриттю. Ідеально гладкою вона стає після обробки дисками із зернистістю 1500 — 3000. Після шліфування бетон обробляється просоченнями, що збільшують опір механічним навантаженням (до повного вбирання). Шліфована ідеально рівна поверхня має верхній шар з високою адгезією для подальшого нанесення покриття або полірування.

Висновок

Машинне шліфування бетонних поверхонь значно підвищує їх експлуатаційні характеристики та декоративні якості. Роботи з застосуванням мозаїчно шліфувальних машин роблять дані операції максимально ефективними.

Залишити відповідь